Matematikundervisning

Vidste du at?
De fleste matematikproblemer netop skyldes nogle grundlæggende regler, der ikke er kommet rigtigt på plads.

Nu kan vi også tilbyde undervisning og lektiehjælp i matematik på C og B niveau

Plus, minus, gange, brøker, geometri og andengradsligninger, differential – eller integralregning

Matematik er ofte et enten/eller fag, hvor eleven enten elsker at lege med tal, begreber og teorier, eller hader det som pesten. Desværre har mange elever udelukkende et dårligt forhold til matematik, fordi de på et eller andet tidspunkt er faldet bagud, og dermed ikke når at indhente resten af klassen.

I stedet for at se det hele som et ræs, bør man indtage matematik i små bidder – dét kan vi hjælpe dit barn med.

Det store billede

Matematik skiller sig ud fra andre fag i skolen – i hvert fald i starten af skoletiden – ved at være mere fakta-baseret; forstået på den måde, at der i matematik ikke er lige så mange ”rigtige” svar, som man finder i andre fag. Det er derfor et af de fag, som mange elever har problemer med, hvis de ikke har de grundlæggende ting på plads.

Hos os lærer vi eleven at se det store billede. Vi lokaliserer problemet, og går så ellers i gang med at lære eleven de rigtige teknikker og metoder. Når først dét er på plads, kan vi begynde at se fremad.

Matematik er groft sagt en masse små regler: man skal blot kende til dem og øve sig i at bruge dem. Når eleven først begynder at få ”A-HA” øjeblikke, vil glæden til matematik hurtigt vende tilbage.

Lad os ta’ snak


    Intet fundet

    Beklager, ingen indlæg matchede dine kriterier.

    Britt

    Jeg har lært at læse og har lyst til at læse nu. Til at starte med havde jeg angst for at læse for andre og fremlægge. Bare ordet læse gjorde mig helt utilpas. men nu læser og staver jeg meget bedre og skolen går meget bedre og Preben har åbnet den verden for mig på en sjov måde. Da jeg gik i 4. klasse fandt vi ud af, at jeg var ordblind og det kørte mig helt ned for jeg følte mig helt anderledes. Nu føler jeg mig som de andre i klassen. Jeg mangler lidt på stavningen endnu, men jeg fortsætter til det bliver godt. Nu tror jeg på det. Så tak for det Preben.

    Emilie 13 år

    Jeg synes det har været dejligt at gå her, er rigtig glad for det. jeg har lavet matematik, dansk og engelsk. Det jeg har været mest glad var engelsk. Jeg kan mærke, jeg vil det mere.

    Victor fra 6. Klasse

    Jeg har lært en masse engelsk i denne uge og det er godt, for så kan jeg bruge det i skolen. Happy end.

    Julie P. Fra 7. Klasse

    Jeg synes, at jeg har lært mange nye ord på engelsk. Jeg har også mødt nogle søde mennesker, og jeg har fået frisket meget af det, jeg vidste op, og det er dejligt, fordi jeg skal jo starte i skole på mandag.

    Emilie fra 9. Klasse

    Jeg har fået mere styr på grammatikken. Komma er jeg også blevet bedre til. Jeg er rigtig glad for at have været her. Har fået mere ud af det, end jeg regnede med. Er glad for at der findes denne sommerskole.

    Andreas fra 4. Klasse

    Jeg har lært at stave og skrive pænt. Jeg har lært rigtig meget på denne uge.

    Mie Fra 10. Klasse

    Jeg har været her i 2 uger og jeg synes det har været 2 virkelig fede uger. Jeg har lært så meget engelsk. Før jeg kom på sommerskole gik jeg let forbi alt engelsk på facebook, men nu er jeg begyndt at interessere for, hvad der egentlig står og kan nu forstå det meste af det , nogle ord skal dog slås op. Men jeg er da godt nok stolt og glad for, at jeg er nået så langt. Har gennemsnitligt lavet 1 mappe engelsk på en dag. Det er simpelthen for vildt.

    Maja fra 9. Klasse

    Jeg har lært hvordan man beregner målestoksforhold, hældningstal, grafer, forskrifter og valuta. Jeg er blevet meget mere sikker på de ting, som jeg laver, specielt prøverne. Jeg føler, at jeg lærer meget mere ved at være på sommerskole end når jeg kun kommer 1,5 timer om ugen.