Matematikundervisning
Vidste du at?
De fleste matematikproblemer netop skyldes nogle grundlæggende regler, der ikke er kommet rigtigt på plads.
Plus, minus, gange, brøker, geometri og andengradsligninger, differential – eller integralregning
Matematik er ofte et enten/eller fag, hvor eleven enten elsker at lege med tal, begreber og teorier, eller hader det som pesten. Desværre har mange elever udelukkende et dårligt forhold til matematik, fordi de på et eller andet tidspunkt er faldet bagud, og dermed ikke når at indhente resten af klassen.
I stedet for at se det hele som et ræs, bør man indtage matematik i små bidder – dét kan vi hjælpe dit barn med.
Det store billede
Matematik skiller sig ud fra andre fag i skolen – i hvert fald i starten af skoletiden – ved at være mere fakta-baseret; forstået på den måde, at der i matematik ikke er lige så mange ”rigtige” svar, som man finder i andre fag. Det er derfor et af de fag, som mange elever har problemer med, hvis de ikke har de grundlæggende ting på plads.
Hos os lærer vi eleven at se det store billede. Vi lokaliserer problemet, og går så ellers i gang med at lære eleven de rigtige teknikker og metoder. Når først dét er på plads, kan vi begynde at se fremad.
Matematik er groft sagt en masse små regler: man skal blot kende til dem og øve sig i at bruge dem. Når eleven først begynder at få ”A-HA” øjeblikke, vil glæden til matematik hurtigt vende tilbage.
Intet fundet
Beklager, ingen indlæg matchede dine kriterier.