Studiemetoden

Studiemetoden går i korte træk ud på at overvinde de tre studiebarrierer- barrierer, der kan hindre en i at forstå og lære de ting, man studerer om.

  • Mangel på masse

    1

    Den første studiebarriere er mangel på masse (de konkrete, virkelige, fysiske genstande). Mangler man de konkrete, virkelige, fysiske genstande, man studerer om, bliver studiet for teoretisk.

  • For stejl en gradient

    Den anden studiebarrierer er for stejl en gradient. Går man for hurtigt frem, uden grundigt at forstå det trin eller den sværhedsgrad, man er i gang med, går det naturligvis galt på det næste trin.

    2

    For stejl en gradient

  • Det misforståede ord

    3

    Den tredje studiebarriere er det misforståede ord. Forstår man ikke ordene, eller kender man ikke ord eller symbolers rette betydning i de materialer, man forsøger at lære, blokerer dette for indlæringen.

Afhjælpning

Heldigvis kan disse studiebarrierer afhjælpes. Lærerne i Study House – FEGU Næstved Læseskole er alle uddannet i Studiemetoden og har stor erfaring i at hjælpe elever, børn som voksne, igennem studieproblemer og indlæringsvanskeligheder.

Studiekursus

Man kan også lave det lille studiekursus Lær at Lære, hvor man selv lærer at opdage og overvinde studiebarriererne. Læse/stave og grammatikkurserne er udviklet på dansk af Skoleleder Christian Aagaard, FEGU Frederiksberg Læseskole til brug sammen med L. Ron Hubbards Studiemetode. Taknemmelig anerkendelse til L. Ron Hubbard Library for tilladelse til at gengive et uddrag fra L. Ron Hubbards værker, der er underlagt ophavsret (copyright).


Studiemetoden er udviklet af amerikaneren L. Ron Hubbard

Du kan læse mere om studiemetoden på www.fegu.dk og på www.studiemetoden.dk.